צוות המתחם

רעות גדרון

מנהלת ויוזמת של מתחם עלמא

בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני במנהל עסקים במגמת מנהיגות חברתית מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף קרן מנדל.

בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים, בני נוער ומשפחותיהם, אותו רכשה בשורה של תפקידים, ביניהם – עו"ס במערכי דיור לבוגרים, עו"ס וממלאת מקום מנהלת מרכז חירום לילדים, רכזת טיפול בפנימייה טיפולית וכן ניסיון בניהול צוות והובלת תהליכים טיפוליים.

"אני מאמינה כי האפשרות לתת לילדים ונערים קשת מענים טיפוליים איכותיים, תחת קורת גג אחת במתחם עלמא, תתרום באופן משמעותי ביותר להתחזקותם, התפתחותם ושיפור איכות חייהם וחיי בני המשפחה בסביבתם".

הדס מדר

סגנית מנהלת מתחם עלמא

בוגרת תואר ראשון בתקשורת ובוגרת קורס "מובילי דרך- מכון חינוך דרך כפר" המיועד להכשרת מנהיגים בקהילות חינוך. 

בשנים האחרונות צברתי ניסיון רב בתחום החינוך הבלתי פורמלי, במסגרת עבודתי בפנימייה טיפולית לבני נוער במצבי סיכון, במגוון תפקידים שונים בתחומי ההדרכה, ריכוז וניהול.

בתפקידי האחרון שימשתי כסגנית מנהל הפנימייה והייתי אחראית על ניהול שגרת היום בפנימייה וניהול כל מערך צוות ההדרכה.

בכל הדרכים בהן אנו צועדים עלינו לזכור את הערכים והעקרונות המשמשים לנו כמגדלור.

3 ערכים לקחתי אתי כצידה לדרך: סובלנות, דוגמא אישית ונתינה.

רקפת וורמסר

רכזת פעילות בייבי עלמא

בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה מטעם האוניברסיטה הפתוחה, מדריכה מוסמכת להתפתחות תינוקות מטעם 'מכללת צעד ראשון' ומדריכה מוסמכת לעיסוי תינוקות מטעם  MA-me בהדרכת אלינור בן-דב.
בעלת ניסיון רב בהדרכת הורים ותינוקות, ניסיון עשיר בהורות ראשונית, מעבירה סדנאות התפתחות תינוקות, מפגשים פרטניים ואבחונים לקשיים ועיכובים בהתפתחות. מעבירה סדנאות עיסוי תינוקות ומדריכה מנשאי בד שונים.

האני מאמין שלי בנוי קודם כל מיחס אישי לכל הורה ותינוק ותשומת לב מירבית לכל משפחה. הקשבה, הכלה, שילוב ניסיון רב וידע שרכשתי ובכל יום לומדת מחדש.

מיכל חזן שרת

פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה

בוגרת לימודי תואר שני במגמת פסיכולוגיה קלינית של הילד מאוניברסיטת בר אילן. מלווה ויועצת לצוותי הדרכה במערכות גיל הרך ובחינוך החברתי-קהילתי בקיבוצים בעמק חפר. פסיכולוגית ראשית במסגרת קבוצת ג.י.א. – מטפלת פרטנית בילדי הפנימיה לצד עבודה מערכתית, הנחיית קבוצות והדרכת הצוות הטיפולי-חינוכי במספר פנימיות. מדריכה בתחום הפסיכודיאגנוסטיקה, מעבירה אבחונים פסיכודיאגנוסטיים לילדים ולבני נוער.

הדר בדש

עובדת סוציאלית

בוגרת המכללה האקדמית "תל-חי" במסלול "לחץ וטראומה".

מדריכת אשטנגה יוגה ומורה ליוגה ושיאצו לילדים. בעלת ניסיון טיפולי פרטני וקבוצתי עם בני נוער.

"אני מאמינה כי השימוש ביוגה ככלי טיפולי מהווה תוספת משמעותית ביכולת להפחית לחץ, להגביר ביטחון עצמי ולפתח ילדים ונערות ליצירת שיפור ושינוי באיכות החיים שלהם"

אביטל לפונד סולומון

בוגרת התכנית בסמינר הקיבוצים של מטפלים באמצעות גינה טיפולית לילדים, נוער ומבוגרים ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

בעלת ניסיון עשיר בעבודה חינוכית וטיפולית עם ילדים ונוער.

טל הודיה אלמגור

מטפלת באומנות חזותית

אני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בטיפול באומנות חזותית.

יש לי ניסיון במסגרות שונות לבריאות הנפש בטיפולים פרטניים במבוגרים, הדרכות הורים ובטיפולים פרטניים וקבוצתיים בילדים ונוער.

אני מאמינה כי לכל אדם כוחות ריפוי ופוטנציאל לחוות את החיים במלואם וכי אלו מתאפשרים בתנאים מתאימים ובסביבה מאפשרת. האומנות מזמינה אותנו להיכנס למרחב בו אנו מתחברים לכוחות אלו באופן טבעי. היא יכולה לקחת אותנו למסע בו אנו לומדים ומכירים חלקים בתוכנו באופן חדש – דרך מגע, יצירה וחוויה.

יעלי בנוביץ

מאלפת מוסמכת מטעם מכון וינגייט ובעלת הכשרה בכלבנות טיפולית.

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי כלבים, ועסקתי בטיפול בהם. במהלך שנת שירות בפנימייה לנוער בסיכון, נחשפתי לתחום הטיפול בילדים וחיפשתי דרך לשלב בין שני תחומי העניין.

החוג משלב בין למידה על גזעים שונים, תקשורת עם כלבים, הבנת שפת הגוף שלהם ונושאים נוספים, ובין השתתפות מעשית בהכרת כלי העבודה והאילוף העומדים לרשותנו.

דרך העבודה המעשית והלימודית עם הכלבים הטיפוליים הילדים לומדים על הכרת העצמי והיכולות שלי,  חשיבה מחוץ לקופסה, לקיחת אחריות ויוזמה, התמודדות עם כישלונות והצלחות ועוד.

שירי לאור ברמן

מטפלת באמנות

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובוגרת המסלול להכשרת מטפלים בהבעה ויצירה של מכללת סמינר הקיבוצים.
עבודה במסגרות טיפוליות במסגרת החינוך הרגיל והחינוך המיוחד.
בעלת ניסיון טיפולי פרטני וקבוצתי בילדים בגילאים שונים, בילדים על הספקטרום האוטיסטי, בתחום בריאות הנפש ובהדרכות הורים.  
 

קרן לופו

מטפלת בפסיכודרמה

מנחת קבוצות ומאסטר ב-NLP ודמיון מודרך.בהכשרתי האקדמאית ברשותי  B.A בפסיכולוגיה חינוכית ו-M.A במדעי ההתנהגות. בעלת ניסיון עשיר בטיפול בילדים ונוער המתמודדים עם מגוון אתגרים רגשיים, מסייעת להם באמצעות כלים מעולם הדרמה והדמיון בתהליך של גיבוש זהות וקבלה עצמית. מנחה קבוצות נוער במסגרת פנימיות ובתי ספר למתן כישורי חיים ומיגור אלימות. במסגרת התהליכים מדריכה הורים ומסייעת להם בהבנת עולמם הפנימי של ילדיהם.

רונית עזריאל-בר

מטפלת מוסמכת לטיפול רגשי בעזרת בעלי-חיים

בעלת תואר מטעם האוניברסיטה העברית (A.A.T) ובוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה (B.A) מאוניברסיטת חיפה.

בעלת הכשרה להדרכת הורים מטעם מכון "אדלר". 

ניסיוני כולל עבודה פרטנית וקבוצתית עם ילדים ונוער והוריהם, העברת קבוצות והדרכת הורים בנושאים מגוונים.

עם השנים הבנתי שמהות העשייה הטיפולית היא הקשר המיוחד והבלתי אמצעי שמאפשרים ליצור בעלי החיים השונים – שם מתחיל המסע המשותף יחד.

אריק סנטיאגו כהן

התחיל את לימודי אמנויות הלחימה שלו בגיל 6, כיום חגורה שחורה בדרגת דאן 3 בקראטה וקרב מגע. 

ניסיון הדרכה של 10 שנים והתמחות בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.

כיום סטודנט לתואר ראשון בחינוך גופני עם התמחות לגיל הרך ולאוכלוסייה המיוחדת. 

אלוף הארץ בקראטה וחבר בנבחרת ישראל בתחרויות בינלאומיות עד היום. 

תמר פדר

מטפלת במוסיקה
בעלת תואר ראשון בחינוך ומוסיקה ותואר שני בטיפול באמצעות מוסיקה.
עובדת בתיכון "בית אקשטיין" כפר מלל כמורה למוסיקה במגמת המוסיקה.
מטפלת בטיפול יום במחלקה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי "הלל יפה".

האני מאמין שלי:
כל אחד יכול ליצור מוסיקה, אין צורך בכישרון מוסיקלי יוצא דופן.
כל עוד זה מגיע מבפנים.

שרון זימן

מורה בכירה ליוגה, יוגה נשית, יוגה להריון ואחרי לידה.

 בוגרת קורס מורות ליוגה נשית – בשיטת מירה ארצי פדן.
בוגרת קורס מורות יוגה לנשים בהריון ואחרי לידה, (מטעם מכון וינגייט).
בוגרת קורס יוגה לילדים (מטעם מכון וינגייט).
בוגרת תכנית תלת שנתית להוראת יוגה- אשטנגה ויניאסה. (אצל  ד״ר גלעד ומירי חרובי ומטעם ארגון מורי היוגה בישראל).
תרגול היוגה מתבסס על חכמת היוגה בת אלפי השנים וממוקד בצרכיה המשתנים של האישה, בדינאמיות של החיים. 
בתרגול נחזק את שרירי רצפת האגן, נלמד איך לנוע מתוך מרכז יציב כשנשימה נכונה מובילה אותנו, נחזק, נאריך, נגמיש, נפחית מתח ועומסים מהגוף, נרכוש כלים משמעותיים להתבוננות ומודעות אותם ניתן ליישם בתרגול עצמו ובחיים בכלל.